السبت، 26 يونيو 2021

بقلم الشاعر خيري حسني *تقدري تقولي*

 قصيده بعنوان

(تقدرى تقولى؟!!!)

إنتى مين

أنا.....؟!

أنا جنه ليك

وسط نار

أنا روح قلبك

ودار

أنا بيت 

مليان ورود

أنا شجره

بتتنعم بظلى

وبتطرح لك

ثمار

أنا دنيا

كل إل فيها

حتى لوكان

مرار

أنا مين؟!""

ستك وتاج

راسك

أنا أمك وأختك

وبنتك أنا

زوجتك

مفهوم.

 أمر مش

بإيدك

كان قدرك

 وصار...!

أنا كل إل

فيك يبقى

منى ضلع

من ضلوعك

يسار

أنا حضنك

وسر وجودك

جوا قلبي

أنا سترك

وعرضك وشرفك

أنا أبقى

سندك  وعشره

أنا ضحكه

حلوه وهمومك

أنا شده شديده

لمشوره

ورأي أحيانا

يفيدك قبل ما

تاخد قرار

أنا مين

نجوى ونرجس

وشاديه 

سومه ونسرين

 وعبله ومديحه

وإنتصار.؟!""

أنا ليلك 

وفجرك وصبحك

أنا زهره بتفتح

نهار .!

أنا أول قطفه

فى عسلك

أنا إل لفيت

وراي وحفيت

 حبيبه وعشيقه

وحنان وعطف

وموده ولما

أغضب سونامى

أقلب أحول

الكون لدمار

أنا هادي تعجنها

بإيدك أعطيك

عيني وقلبى

تخونى أفجر

شرار؟!

أنا كل إل قولته

حقيقتى 

كلامى جد جدا

 مافهوش

 أدنى هزار؟!!!)

 25/6/2021

ترنيمات وخواطر .بقلم)

خيرى حسنى...............)


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق